• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76830
+
-

مدارس اصفهان  ایمن‌تر شد

مدارس اصفهان  ایمن‌تر شد

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان گفت: ایمنی مدارس این استان در ۶ سال گذشته با بهره‌گیری از فناوری نوین و مقاوم‌سازی افزایش یافته است. «سید مهدی میربد» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ایمنی سیستم گرمایشی مدارس استان اصفهان در دولت تدبیر و امید به بیش از 3 هزار مدرسه رسیده که در مقایسه با سال ۹۲ رشد ۴۰ درصدی داشته است. وی بیان کرد: بیش از ۱۳ هزار کلاس درس استان در سال ۹۲ به مقاوم‌سازی نیاز داشتند که این آمار در زمان حاضر به ۱۰ هزار باب رسید که البته گذشت زمان به تعداد کلاس‌های فرسوده مدارس می‌افزاید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان ادامه داد: برای مقاوم‌سازی این تعداد کلاس درس هزار‌میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با مشارکت خیرین قادر و مردم این مشکل رفع خواهد شد. وی اضافه کرد: دولت در برنامه ششم 3 میلیارد دلار اعتبار برای نوسازی و مقاوم‌سازی کلاس‌های درس به سازمان نوسازی مدارس کشور اختصاص داد که جهش خوبی در رفع مشکل مدارس ناایمن خواهد بود. میربد با اشاره به این‌که جهش خوبی در حوزه مقاوم‌سازی و توسعه مدارس استان در این مدت ۶ سال صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در هر هفته ۱۰ باب کلاس از سوی خیرین یا با مشارکت خیرین و نوسازی مدارس در استان احداث می‌شود.

وی توسعه امکانات در مدارس را از تدابیر ویژه دولت برای دانش‌آموزان اعلام و اضافه کرد: احداث محیط ورزشی و کتابخانه در مدارس از سیاست‌های دولت بوده که در حال انجام است و سرانه فضای ورزشی مدارس استان اصفهان ۳۳ صدم درصد است. وی استاندارد فضای ورزشی برای هر دانش‌آموز را یک متر‌ مربع اعلام و بیان کرد: برای تحقق استاندارد کشوری در مدارس این استان باید ۳۰۰ هزار متر‌ مربع فضای ورزشی در مدارس استان احداث شود. وی یادآورشد: اکنون ۱۵۰ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با مشارکت ۷۰ درصدی خیرین در حال احداث است.

به گفته مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان مدرسه با دیوارهای خشت و گلی دیگر در استان نخواهیم داشت. هم اکنون دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان متشکل از ۸۵۰ هزار دانش‌‌آموز، بیش از ۵۰ هزار معلم شاغل و ۳۰ هزار بازنشسته و بیش از 5 هزار مدرسه است. پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی پیش رو ۶۴ هزار دانش‌آموز اول ابتدایی وارد سیستم آموزشی و تربیتی استان شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید